Reisverslag USA 2006

California-Nevada-Arizona-utah van Kiki,Shawnee & Patrick 22 july tm 14 aug 2006

Tuesday, July 25, 2006

Yucca Valley – Williams (arizona) 25 july 2006-07-26

Opnieuw waren we vroeg wakker geworden, maar dat kwam wel goed uit we hadden een
lange rit voor de boeg en wilden graag ook het yoshua tree park bekijken. Maar eerst moesten we uit checken, en de cool box vullen met ijs. Elk hotel heeft een ijs machine staan. Daarna zijn we voor het eerst in de 7/11 supermarkt gaan kijken voor wat drinken en een ontbijtje.En daarna onderweg naar … joshua tree national park.

We waren er al zeer dicht bij dus binnen ongeveer 10 min rijden waren we bij de ingang. We hebben meteen voor 50 dollar een pas gekocht zodat we nu toegang hebben tot alle national parks op onze trip. Ondanks dat we er al zo vroeg waren was de temperatuur inmiddels al opgelopen tot boven de 40graden Celsius. Maar het was er echt prachtig en ik denk dat alle zoo parken die in Nederland een woestijn na bouwen dit doen naar het yoshua tree park model. Het was er erg rustig en na 2 uur rond rijden en diverse stops voor foto’s, gingen we op pad naar williams we wisten dat dit een lange rit zou worden.

joshua tree national park

De rit ging dwars door de mojave desert en het was echt prachtig soms kwamen we voor een lange tijd niemand tegen. Het was precies zoals in de movies van die lange rechte glooiende weg midden door het landschap. Buiten was het iets van 45 graden, maar wij konden het met de airco prima uithouden. Diverse keren moesten we vrachtwagens inhalen , van die super mooie mac trucks, wat wel link was met tegenliggers. Maar de Honda trekt zeer snel op en je merkt dat ie een flink vermogen onder de kap heeft.. Na een aantal uur gereden hebben en van het fantastische uitzicht te hebben genoten, hebben we een stop gehouden bij een benzine station bij kingman naast lake havasu dicht bij de state border van arizona. Daar was ook een wendy’s een bekende fast food keten waar we natuurlijk ook een keertje gegeten moesten hebben. Maar, hadden we dat meer niet gedaan het was echt niet lekker. Kiki dacht een grote beker ijsthee te nemen. De ijsthee was zonder suiker en gewoon lauwe thee die al uren geleden was gemaakt. Na deze stop ging de rit verder naar williams wat ook deel uit maakt van route 66.

driving on the interstate

Onderweg hoorde we op radio dat er zwaar weer op komst was . En inderdaad opeens sloeg het weer opeens om en het begon zwaar te omweren en we hebben diverse bliksem inslagen gezien. We kwamen ook door zware korte buien. Maar het bracht wel wat verkoeling.

Even later arriveerde we in williams waar het ook net geregend had hier was het droge desert was inmiddels ingeruild voor een groene boom rijke omgeving. we hadden gereserveerd in de Amerika’s best value inn hotel. Toepasselijk gelegen naast de plaatselijke begraafplaats. We hadden het weer eens niet beter kunnen treffen. Het zwembad stelt echt niets voor en ziet er echt super onaantrekkelijk uit. Na dat we een beetje waren bijgekomen van de lange reis gingen we even kijken of we ergens konden eten.

Williams is een zeer klein stadje of liever gezegd een lange straat. Maar het is er erg gezellig en toegespitst op mensen die de route 66 afleggen of vanuit williams met de trein de grand canyon gaan bezoeken.naar wat souveniers te hebben aangeschaft in een indianen gift shop. Zijn we gaan eten in een amerikaans restaurant. En daarna zijn we naar het hotel gegaan Het logboek bijgewerkt en hebben we eindelijk een Internet connectie om onze verslagen te kunnen posten.bovendien is het internet tot nu toe heel traag hier en het uploaden is niet vooruit te branden (vandaar het uitblijven van de posting van veel photo's)

williams (route 66)

aantal gereden miles van yucca vally via joshua tree park naar williams was 364 miles