Reisverslag USA 2006

California-Nevada-Arizona-utah van Kiki,Shawnee & Patrick 22 july tm 14 aug 2006

Monday, July 31, 2006

Bryce via zion naar hurricane

We werden vannochtend een beetje laat wakker, echt zin om te ontbijten in Ruby’s Inn
hadden we ook niet. En hebben we onze overgebleven voorraad hotdogs opgegeten.We hebben onze spullen gepakt de koelbox met ijs voorzien, en toen nog even bryce national park ingegaan voor de bezichtigen van een aantal view points, we hebben nog een kleine afdaling gedaan om ons even tussen landschap te begeven. Shawnee heeft inmiddels wel een beetje teveel stenen en bergen gezien en is nog moeilijk te motiveren. Ook warmte en lopen is niet echt zijn ding, dus hebben we de wandeling beperkt gehouden.

Toen we weer terug waren bij de auto, lazen we op een bord hoe de gesteente aan z’n grillige vormen komt. Dat is namelijk omdat het in dit gebied ongeveer 200 dagen per jaar s’nachts vriest en overdag dooit en s’nachts weer beviest. En gaat dit gesteente kapot en komt het aan z’n grillige vormen.

Na onze tocht door bryce kwamen we nog een keer langs oldtown gelegen aan de overkant van ons hotel. Hier hebben we nog wat in de winkeltjes rondgekeken en wat (belachelijke ) foto’s gemaakt. Hier kon je ook horse back riding doen maar het was het warmst van de dag en we hadden geen iedee wat we nog in zion zouden aan treffen. Dus dit hebben we maar even overgeslagen.

old town

ehh...:-)

Daarna zijn we door gereden naar zion national park. Ook dit is weer een erg mooi park, met veel hooggebergten en veel mooie natuur. Het is wel een beetje jammer dat het het droog seizoen is want normaal vind je hier diverse watervallen. Wij moesten het alleen doen met een klein stroompje waar we lekker hebben zitten pootje baaien. Onderweg hebben we veel hagedissen gezien en een mooi gekleurde libellen.Verder kenmerkt dit park zich door een lange tunnel die dwars door een berg heen gaat.Toen we het park weer uit reden kwamen we in het dorpje dat aan Zion gelegen is. erg gezellig en we hebben daar even lekker gaan eten in een restaurant. Het eten was voor ons een van het beste tot nu toe. Ook was er een boerderij die wat grote herten had uit de omgeving. Omdat het er zo gezellig was hebben nog geprobeerd er een hotel te vinden maar alles was al compleet volgeboekt.

Dus moesten we doorrijden naar ons “geplande” Hurriucane (Utah).
Hurricane is super saai en zeker vergeleken met het dorpje bij zion. Maar hier waren iedergeval nog hotelkamers vrij. We verblijven vannacht in super8motel. Gelukkig had het hotel een zwembad en daar hebben we ongeveer 2,5 uur van gebruik gemaakt. Heerlijk!, het zwembad was op 15min na compleet voor ons alleen. Daarna gingen we taco bell voor het eerst uitproberen. Een echt super ongezellige tent, maar het eten was zeer goed! Daarna hebben we nog een klein rondritje gemaakt in hurricane, maar er is gewoon geen bal te beleven.dus zijn we naar het hotel gegaan , shawnee heeft nog wat zitten internetten en wij hebben gekeken naar rodeo wedstrijd rijden op tv omdat we dit nooit zien op de nederlandse tv. Daarna nog even bloggen en gaan slapen. gemiddelde temp vandaag was ongeveer 38 graden.