Reisverslag USA 2006

California-Nevada-Arizona-utah van Kiki,Shawnee & Patrick 22 july tm 14 aug 2006

Monday, August 07, 2006

San francisco

We werden wakker van de wekker, die hadden we gezet om 8:30. Daarna zijn we
op weg gegaan om bagels te gaan eten. Onderweg kwamen we een Romeins gebouw ( the museum of fine arts) tegen daar hebben we even wat foto’s van genomen en daarna zijn we in de bagel shop gaan eten.Ondanks dat het zondagochtend 11 uur was, was het op de Chestnut al heel erg druk. Het lijkt alsof alle San Franciscoers buiten de deur gaan ontbijten, het is er dan ook supergezellig,alle zonovergoten terrasjes zijn druk bezet.

museum of fine arts

Na het eten zijn we weer terug gegaan naar het hotel en hebben we de auto opgehaald en zijn we naar Height ashbury gereden (in de jaren 60 het mekka voor alle hippies) nu is het een gezellige winkelstraat en nog steeds is de hippie sfeer hier nog duidelijk terug te vinden. Her duurde heel erg lang voor dat we een parkeer plaats hadden gevonden. Uiteindelijk vonden we er eentje. Na een paar uur in de winkels en in de winkels straat te hebben door gebracht gingen we weer terug naar het hotel.In San Francisco rijd je steeds over heuvels, soms kun je over het dashboard nieteens de weg meer zien wanneer je naar beneden rijdt!

Height - ashbury

hippie houses

Kiki wilde nog even gaan kijken bij de pieren omdat ze gisteren geen foto’s had kunnen maken, maar we konden maar geen vrij parkeerplaats vinden. Dus reden we weer door in richting van ons hotel. Maar we misten een afslag en werden zowat gedwongen om de golden gate over te steken. Maar dit bracht ons alleen maar verder weg van het hotel, en toevallig kwamen we dus zo in de buurt van het strand. Hiet hebben we natuurlijk even gestopt en zijn we even de pacific gaan bekijken. Hier zagen we ook de beroemde mist opkomen die savonds de golden gate bedekt .De mist en de koude wind die s’avonds na vijf uur opsteekt is behoorlijk fris, en het scheelt zeker 10 graden met een paar uur ervoor.Eindelijk na een lange tocht door stad kwamen we weer terug bij het hotel. Na ons te hebben opgefrist was het alweer tijd om te gaan eten. We zijn even de chestnut opgelopen en zijn we bij een lekker restaurant gaan eten ,een van de vele nieuwe generatie restaurantjes waar je geen hamburgers eet, maar salades in alle soorten,pasta’s en vers vruchtensap!Toen nog even een blokje om en weer terug naar het hotel, waar we nu het blog weer even aan het bijwerken zijn.